Egy nehéz nap éjszakája


Szerintem nem sokan gondolják rólam, de gyakran túl lazán kezelem a dolgokat. Ez nem volt másként az Erasmus előtti összepakolással sem. Kerek 5 hónapra egy éjszaka pakoltam össze mindent, ami lássuk be, nem a legjobb ötlet. A pakolást megelőzően még Pécsen kellett egy csomó dolgot elintézni, postán, egyetemen, EHÖk irodában, bankban, ráadásul, ha jól emlékszem, amikor hazaértem, még mentem egy utolsó edzésre 18.30-19.30 között, végül 20.30 körül talán sikerült is neki állni pakolni. Annyit viszont  érdemes tudni, hogy Németországban csak áprilisban kezdődik a szemeszter, Pécsen pedig januárban végeztem, és februárra hazakötöztem a koliból, így lényegében a ruhákon kívül érintetlenül hagytam a dolgokat. 

Most, lassan 2,5 hónappal később mondhatom nyugodtan azt, hogy semmi lényegeset nem hagytam otthon, és mivel majdnem félévig egy másik országban van az otthonom, elkerülhetetlen, hogy ne vásároljak ruhákat, konyhába, fürdőbe szükséges tárgyakat, kiegészítőket.  Ettől függetlenül érdemes kiutazás előtt egy kis listát írni, amin a legfontosabbak valószínűleg úgyis rajta lesznek. 

Szóval az egyik tanácsom, hogy az összecsomagolásból nem érdemes nagy hűhót csapni. Egyébként mi, mert ketten jöttünk ki a barátnőmmel, Pozsárkó Eszterrel, az ő blogját itt találjátok:https://eszter20.wixsite.com/magdeburg?fbclid=IwAR1ud8TztsSHumRG9DyPh2ZSsCZuG6hSHfljqHipjYHyDPkuR6nj6QmKSkk
Szerencsés helyzetben voltunk, mert a szüleink kihoztak minket, ezért viszonylag nagyobb csomagmennyiséggel utazhattunk (pl. több kabátot, rengeteg cipőt és még szőnyegeket is tudtunk hozni, amivel igen otthonossá alakult a koli szobánk). A másik tanácsom az lenne, hogy a hivatalos dokumentumok elintézését - mint például egy deviza kártya igénylését - nem ajánlatos az utolsó pár napra hagyni, így is megoldható, habár szerintem elképesztő nagy mázlim volt, hogy elkészült szerdára (és csütörtök reggel indultunk ki), de mindenki biztosabban érzi magát, ha nem utolsó napon kell rohangálni Pécsen az egyetem – posta –bank és (esetemben) Siklós között. 


 

Megjegyzések